Sanningen som hämnd

För en tid sedan fick jag förslaget att fixa en hemsida för att skriva om allt jag blir arg på, vilket inbegriper sådan som skett, sker och med all sannolikhet kommer att ske. Från hemsida var inte steget långt till hämndsida. Jag ville ju ge igen på något sätt, genom att helt enkelt tala om vad som skett. Eftersom de flesta verkar föredra döden framför att utmålas i en dålig dager, kände jag att jag var på rätt väg. Jag skulle få skriva av mig lite och i bästa fall få något sagt också.

fredag 5 mars 2010

Vad är det för fel på Maud Olofsson?

RUT och ROT är bidrag. Det är ju egalt om man gör avdrag eller om man betalar in hela beloppet och får tillbaka det. Det är samma pengar men man använder värdeladdade ord för att lättare kunna styra pengarna dit man vill... eller från. Hjälper man någon kallas det bidrag… om det inte gäller industrin förstås. Då heter det industristöd. Vad heter det när man avlönar politiker och andra beslutsfattare som inte gör skäl för sin lön utan pekar nedåt i organisationen då något ska göras eller då något går fel? Vad kallas det att ansvarsbefria vissa personer på vissa poster… samtidigt som de har mycket höga löner och andra förmåner?
I en tid då tusentals sjuka berövas sina försäkringspengar, plågas och förnedras. Då arbetslösa får leva på svältgränsen och då människor hamnar i permanent utanförskap därför att man vill skapa en marknad för inkassoföretag som tjänar förmögenheter på andras olycka...

Då har Maud Olofsson mage att ställa sig framför kameran och med sitt ständigt belåtna flinande puffa för bidrag till folk för att de ska få hjälp av de nyfattiga att rasta sina hundar.

2 kommentarer:

  1. Jag tror hon är en alien.
    Faktiskt.
    /GH

    SvaraRadera
  2. För att det rinner grejar ur munnen på henne?

    SvaraRadera