Sanningen som hämnd

För en tid sedan fick jag förslaget att fixa en hemsida för att skriva om allt jag blir arg på, vilket inbegriper sådan som skett, sker och med all sannolikhet kommer att ske. Från hemsida var inte steget långt till hämndsida. Jag ville ju ge igen på något sätt, genom att helt enkelt tala om vad som skett. Eftersom de flesta verkar föredra döden framför att utmålas i en dålig dager, kände jag att jag var på rätt väg. Jag skulle få skriva av mig lite och i bästa fall få något sagt också.

torsdag 8 april 2010

Massmedias del i landets negativa utveckling

Tack för din artikel Thomas Hartman!

Jag har inte fördjupat mig i händelserna runt Anna Sjödin, men erkänner gärna att jag fått en negativ uppfattning om henne och just på grund av det jag råkat se på löpsedlar och någon glimt på annan plats. Jag har mycket sällan köpt en sådan. Det kvalitativa innehållet i Expressen och Aftonbladet anges främst av deras löpsedlar, och tycker man att ens största ansvar ligger i att sprida rykten och skandaler runt privatpersoner (alla har ett privatliv, även om media vill hävda något annat för att legitimera sina smutsiga handlingar) så blir det just vad som framhäver både ägare och anställda. Inget är starkare än sin svagaste länk.
När företeelser runt Big Brother, Robinson, Idol och andra skitskriverier blir medias främsta bidrag till en lika okritisk läsarkrets, är kulturen på väg mot avgrunden. När vaginala utsmyckningar, silicon och mänskliga tragedier blir vad man anser att människor i en demokrati främst ska fördjupa sig i, är botten nådd. Då är man lika kvalitativ som "Hänt i Vecket"

I anslutning till Thomas Hartmans artikel finner jag bloggaren People=Shit som uttryckt sin begåvning och inställning i ”Bloggat om artikeln”. Vissa begriper inte när det är läge att hålla käften och därmed fick vi genast ett exempel på vad Thomas pratar om och vad jag själv menar med den mobb och pöbel som många sk journalister och denna bloggägare ingår i och ytterligare vänder sig till.

Jag lägger in det informativa blogginlägget här i händelse av att det skulle försvinna. Vågar vi leka med gissningar om kommande partitillhörighet för dessa barn. (Det kan ju inte vara vuxna människor)… Mitt i allt det sorgliga är det riktigt kul att se hur hjärntrusten tillskyndar och bidrar till att skita ned allt de står för… som med ligorna på Flashback och Facebook. Allt för att få den uppmärksamhet de inte fått av sina föräldrar…


TORSDAG 8 APRIL 2010
Desperata jävla tjockis
Haha, okej att du är jävligt ful Thomas Hartman, men att skriva en hel jävla bok och debattartiklar bara för att få ligga är väl lite väl jävla desperat? Anna Sjödin är ett jävla fyllo som är dömd för det brott hon begick, varför i helvete skulle någon be om ursäkt till henne för? Det är snarare du som ska be om ursäkt för att du är så jävla ful, spydde fan lite i min egen mun när jag såg din bild!

5 kommentarer:

  1. Ja, det var ju en mogen kommentar. Trodde inte att 5-åringar i sandlådan kunde vara så fulla och omdömeslösa

    SvaraRadera
  2. Syftar alltså på det senare People=shit blogginlägget och inte Lasses blogg

    SvaraRadera
  3. Nej, det är inte enbart konstigt och att man ger sig till känna med sådana budskap och genom att kommentera människors utseenden etcetera. Samtidigt ger man ju ofta en oförtjänt dålig bild av eventuella politiska riktningar och partier man kan förknippas med.

    Även om vissa partier och politiska representanter gör sig skyldiga till oegentligheter eller hyser obehagliga intressen så finns det överallt en gnutta eller en form av sanning att ta hänsyn till. Allt är inte helt igenom dåligt och inget är helt igenom bra. Det bästa vore väl att hålla en profil som möjliggör en dialog. Att göra sitt bästa i det avseendet är gott nog...

    Personligen kände jag mig tveksam till att över huvudtaget kommentera det här "debattinlägget", och på det här sättet. Men jag är så vansinnigt trött på den här mobb-nivån att jag inte kunde hålla mig.

    SvaraRadera
  4. Vad var det för hjärndött dravel där på slutet? Är det en tonåring med 2 hjärnvceller som slåss? Är det sånt pack som ska leda detta land i framtiden så hoppas jag att jag tippat över kanten långt innan de kommer fram.

    Men jag är positiv i grunden och tror på människan. Trots att jag tror att hela världssamfundet måste krossas i grunden av Dumskallarnas Sammansvärjning och högerpolitik, innan folk inser läget. Då borstar de av sej dammet, uppbådar sina sista krafter och störtar idioterna som styr.

    Jag inbillar mej att såna företeelser går i cykler med några hundratals år emellan. Man bygger upp, sen raserar.

    Kram från Kao

    SvaraRadera
  5. Hur skulle man klara det hela om hoppet helt försvann?

    Det här med cyklerna är intressant. Skulle vara roligt att forska i hur vi betett oss och beter oss för att kunna visualisera det på ett bra sätt.
    Om man tar hänsyn till vissa förändringar över en längre eller kortare tid så borde det vara möjligt.

    När jag visualiserar dina cykler framför mig så ser jag dem inte som en cirkelrörelse eller spiral, utan som en framåtsträvande vågrörelse.

    Jag har ofta betraktat våra "konkurrerande beteenden" som en vågrörelse eller sinuskurva där x-axeln är tid och där man lägger in konfliktskapande och konkurrerande beteenden på y-axeln.

    Om man tänker sig olika motsättningar ser vi ofta att den ena viljan och det ena intresset tenderar att ta över det andra. Detta sker ofta genom revolution av något slag, alltså växelvis.

    Som exempel kan man använda just höger respektive vänsterpolitik som motstående och konkurrerande företeelser. Det intressanta är att det ena beteendet har en förmåga att vilja ta över helt och hållet. Man överdriver helt enkel i brist på förstånd och vilja att bedriva en demokratisk politik. Vågrörelsen blir växlande hög och låg på bekostnad av den gemensamma framåtgående rörelsen.

    Om jag gör ett försök att leka låtsasmatematiker tänker jag mig att ett fullt utvecklat demokratiskt betende beskrivs av 0 på y-axeln medan en konflikter skulle beskrivas av tvära och höga, respektive låga "kast" över tid. (Att ligga på nollan är det ingen fördel med. Då skulle vi stagnera.
    Den här kurvan tillåts bara få en viss högsta respektive lägsta punkt innan en stark motreaktion provoceras fram. Med ett sant demokratiskt beteende skulle detta inte ske... (Vilket utesluter förekomsten av Expressen och Aftonbladet.)

    Om vi betraktar det vi pratar om lite närmare, så framstår ju en bildad person som Radetzki som en matematisk nidbild på två ben. I honom ser vi ironiskt nog en jude (har jag läst, men naturligtvis inte frågat honom) som "bäddar för sin egen utrensning... om utvecklingen skulle ta sig samma uttryck som tidigare vill säga. Hans världsbild och människosyn kommer ofelbart leda till svåra problem. För ca tio år sedan gjorde jag förutsägelsen att Sverige skulle ha svåra inre konflikter framåt 2020. Om Radetzkis "program" blir "framgångsrikt" kommer det sannolikt bli "blodbad". Det behöver man inte vara speciellt intelligent för att inse risken av, bara man får syn på vad som sker och inte förbländas av TV4-kulturen och accepterar "kvälls"-tidningarnas skitjournalistik, TV:reklam och politikers sandlåderetorik etcetera.

    Har det inte föresvävat Radetzki att han och hans gelikar kan bli de hungriga lejonens primära byte i en framtid?
    Här har vi sinuskurvan igen. Det bör finnas en god balans mellan djup och bred kunskap, och dito intelligens. Den kan inte endast ligga på minus.

    Ungefär så... kan jag tänka. :D

    SvaraRadera