Sanningen som hämnd

För en tid sedan fick jag förslaget att fixa en hemsida för att skriva om allt jag blir arg på, vilket inbegriper sådan som skett, sker och med all sannolikhet kommer att ske. Från hemsida var inte steget långt till hämndsida. Jag ville ju ge igen på något sätt, genom att helt enkelt tala om vad som skett. Eftersom de flesta verkar föredra döden framför att utmålas i en dålig dager, kände jag att jag var på rätt väg. Jag skulle få skriva av mig lite och i bästa fall få något sagt också.

lördag 27 mars 2010

Vad har vi för människor omkring oss?

Rapporterna dyker upp överallt och skrämmande nog tycker en del att det är riktigt. Man kan få höra: "Jag skiter i hur sjuka har det"... och det är väl inte så konstigt om man då och då kan önska att dessa kunde få lite nya perspektiv på tillvaron...på något vis.
När jag läste den här artikeln dök frågorna åter upp: Hur kommer det sig att fascisterna fick så stort stöd under kriget? Hur många av dagens svenskar skulle sympatisera med nazisterna? Hur många av dessa sorterar under blocket som driver utförsäkringarna? Bortsett metoderna... var i ligger den stora skillnaden?

5 kommentarer:

  1. "Freudenberg Household Products i Norrköping, som tillverkar den kända Wettextrasan har vägrat sina deltidssjukskrivna anställda tjänstledigt för att delta i introduktionsprogrammet, de har i stället tvingats säga upp sig."

    Dags att välja en annan disktrasa än Wettex nästa gång!

    SvaraRadera
  2. Alldeles riktigt!
    Tänk om vi vanliga medborgare skulle se till att ha samma koll på oseriösa företagare, företagsledare, chefer och politiker etcetera, som kronofogden har på dem de förföljer och registrerar... Vad skulle ske då?

    Nu kan man avslöja kartellbildningar och annat mygel, som exempelvis den oljebolagen ertappades med för några år sedan... och vad händer? Jo, så fort de hade sänkt bränslepriserna så körde folk och tankade på deras bensinstationer!!! Vad hade hänt om alla ratade dessa bolag i tre år, registrerade alla i styrelserna och bojkottade alla verksamheter de deltog i framledes?

    Den svenska mesigheten och illojaliteten är rena skammen!

    Nu borde man försöka se till att nogsamt registrera allt och alla i företaget... för att inte köpa en produkt förrän hela ledningen gått.

    "Man" skriver jag. Men vi måste hjälpas åt. Härmed lovar jag att göra mitt bästa i varje fall, och slår mig ihop med dig. Inte en pryl från det företaget... Det finns fler också.

    Samtidigt borde vi hålla koll på de företag och företagare som ställer upp på sin personal. De ska ha stöd.

    SvaraRadera
  3. Intressant!
    I så fall borde vi även bojkotta Vattenfall / Fortum / Eon, som bildats elkartell och slår ut de små bolagen. Helt lagvidrigt.

    Kao

    SvaraRadera
  4. o.s.v., o.s.v... Man skulle få minst lika mycket att göra som fogden har.

    SvaraRadera
  5. Sprid Dödsmarchen mot regeringens utrotningspolitik.
    http://socialamedborgargardet.ning.com/events/doedsmarsch-i-protest-mot-de
    Logos

    SvaraRadera